סיור אל Duesenberg / איך בונים את גיטרת החלומות
איך הכל התחיל
Duesenberg הוקמה ב-1986 על-ידי דיטר גולסדורף בהנובר, גרמניה.
כ-8 שנים לפני כן ייסד גולסדורף את חברת Rockinger Guitar, בה פיתח חומרה ייחודית ופורצת-דרך לגיטרה. אחד מהרכיבים שפיתח היה מערכת הטרמולו הננעלת הראשונה בעולם, ששימשה את אדי ואן היילן.
הידע והניסיון שצבר באותן שנים, לצד אהבה למכניקה מתוחכמת, היוו את הבסיס להקמת חברת גיטרות משלו- Duesenberg. השאיפה שלו הייתה להביא קונספט חדש לחלוטין של צליל, אסתטיקה ואמינות לעולם הגיטרות.


בשנת 1986 דגם ה-Starplayer TV הגיח לעולם ומצא את דרכו להמונים מפה לאוזן. הוא עבר שינויים עם השנים, אבל שמר על הערכים הבסיסיים שהובילו ליצירתו- קול משלו, מראה קטלני ואמינות. היום ל- Starplayer TVיש יותר מ-10 אחים/אחיות, המנוגנים ברחבי העולם.
החבר’ה ב- Duesenberg הם קודם כל מוזיקאים, שבילו זמן בחדרי חזרות ובבמות ויודעים מה זה אומר לסמוך על כלי נגינה מדי יום ולילה.
ובגלל שכל אמן צריך קנבס, הם מייצרים אותו עבורך.
כדי להבין לעומק את האידאולוגיה מאחורי הדרך בה Duesenberg בונים גיטרות, נציץ מאחורי הקלעים לבניית ספינת הדגל של ,Duesenberg אחד מכלי הנגינה הנחשקים בעולם היום- דגם Starplayer TV.
תהליך הבניה - צוללים לעומק
תהליך הבנייה מתחיל בעיר הקטנה וארדזין, שנמצאת בצפון קרואטיה. לעיר הזו, המכונה גם “וינה הקטנה”, יש מסורת עשירה של בניית כלי נגינה בפרט ועבודה בעץ בכלל.
לדוזנברג יש מפעל


צוואר
צוואר הגיטרה עבור המוזיקה שלך הוא כמו ידית המברשת עבור האומן. זה החלק שהאצבעות שלך תמיד במגע איתו. תשומת הלב שניתנה לצוואר מספרת הרבה על הכלי.
כל גיטרה של Duesenberg נמדדת בשיטה מבוססת-מחשב, כדי להחליט על הגובה האולטימטיבי של השריגים. כך מתאפשרת חוויית נגינה מושלמת לאורך כל הצוואר.
השלב הראשון בבניית הגיטרות מתמקד בצוואר- החלק איתו נמצאים במגע מתמיד וצריך להרגיש איתו בנוח.
הדרך להשיג את הצוואר המושלם מתחילה בחיתוך הגס של העץ.
ב- Duesenberg משתמשים לרוב בעץ מייפל לצוואר בשל הבהירות וה-Attack האופייניים לו ומידת הקשיחות שלו.
פיסות העץ נחתכות ידנית ע”י בעלי מקצוע בצורה היעילה ביותר, כדי למנוע בזבוז של חומר.
הצוואר של ה-TV Starplayer בנוי מחתיכה אחת של עץ מייפל. בשביל להבטיח ויברציה אחידה לאורך הצוואר ולשפר את הסאסטיין ואיכות הסאונד הכללית.
הצורה הכללית של הצוואר והראש מעוצבים על-ידי מכונת CNC, כמו גם שקע ה-Truss-rod.
במקביל מכינים את לוח האצבוע מעץ רוזווד. ה-Inlays מופיעים לרוב בצורת העיגול הקלאסית והטובה.
אחרי שנעשה חיתוך הצוואר הראשוני, מונח בתוך הצוואר Dual-Action Truss Rod. זהו Truss Rod שניתן לסובב בשני כיוונים ומאפשר שליטה גדולה יותר בעוקם הצוואר ובסט-אפ הסופי.
אל הצוואר עם ה-Truss Rod מודבק לוח האצבוע.
אחרי שהדבק מתייבש, הצוואר עובר עיצוב נוסף ע”י מכונת CNC בכדי ליצור קווי-מתאר מדויקים יותר, חורים למפתחות הכיוון ופרופיל הצוואר.
ב- Duesenberg מעדיפים פרופיל צוואר מסוג Medium D, בשל השילוב של נוחות נגינה ואופי הצליל שהוא מייצר.
הבחירה בשימוש במכונה בשלב זה נעשתה בכדי להבטיח אחידות בתוצר הסופי, לעומת עבודה ידנית המייצרת פערים בין צוואר לצוואר.
לוח האצבוע משויף לרדיוס 12″ והשריגים מונחים במקומם.
השיוף הסופי של הצוואר נעשה ידנית על-ידי בעלי מלאכה מנוסים, מתוך הבנה של צרכי הנגן, כדי ליצור משטח עבודה מושלם. התפישה היא שהגיטרה היא משטח העבודה של הנגן כמו שהקנבס משרת את הצייר, והדבר בא לידי ביטוי בתוצאה הסופית.
במקביל מכינים את לוח האצבוע מעץ רוזווד. ה-Inlays מופיעים לרוב בצורת העיגול הקלאסית והטובה.
אחרי שנעשה חיתוך הצוואר הראשוני, מונח בתוך הצוואר Dual-Action Truss Rod. זהו Truss Rod שניתן לסובב בשני כיוונים ומאפשר שליטה גדולה יותר בעוקם הצוואר ובסט-אפ הסופי.
אל הצוואר עם ה-Truss Rod מודבק לוח האצבוע.
אחרי שהדבק מתייבש, הצוואר עובר עיצוב נוסף ע”י מכונת CNC בכדי ליצור קווי-מתאר מדויקים יותר, חורים למפתחות הכיוון ופרופיל הצוואר.
ב- Duesenberg מעדיפים פרופיל צוואר מסוג Medium D, בשל השילוב של נוחות נגינה ואופי הצליל שהוא מייצר.
הבחירה בשימוש במכונה בשלב זה נעשתה בכדי להבטיח אחידות בתוצר הסופי, לעומת עבודה ידנית המייצרת פערים בין צוואר לצוואר.
לוח האצבוע משויף לרדיוס 12″ והשריגים מונחים במקומם.
השיוף הסופי של הצוואר נעשה ידנית על-ידי בעלי מלאכה מנוסים, מתוך הבנה של צרכי הנגן, כדי ליצור משטח עבודה מושלם. התפישה היא שהגיטרה היא משטח העבודה של הנגן כמו שהקנבס משרת את הצייר, והדבר בא לידי ביטוי בתוצאה הסופית.